رفع مشکل قطع و وصل شدن مودم

آموزش رفع مشکل قطع و وصل شدن مودم
مودم ها در دنیای امروزه یکی از ابزارهای کاربردی و بسیار موثر هستند که هر یک از ما روزانه چندین ساعت از آنها برای انجام کارهای مختلف، استفاده می کنیم. اما گاهی اوقات بقدری به این ابزار نیاز خواهیم داشت که هم در خانه و هم در محل کار از آنها برای اتصال به اینترنت پر سرعت استفاده خواهیم کرد که این نشان دهنده میزان وابستگی ما به مودم ها است که شاید خودمان به این موضوع فکر نکرده باشیم.
قطع و وصل شدن مودم
با این حال مودم ها در یک دهه گذشته پیشرفت چشمگیری داشته اند و خوشبختانه سرعت آنها نیز افزایش چشمگیری نسبت به گذشته داشته اند. اما گاها ممکن است دچار مشکلاتی شوند که ساده ترین آنها می توانند از چند دقیقه تا چندین ساعت وقت ما را هدر دهند! یکی از مشکلاتی که ممکن است برخی از کاربران با آن روبرو شوند، قطع و وصل شدن مودم ان هم بصورت ناگهانی و مکرر است که در این گزارش از بخش تکنولوژی پروژه یک با راه های رفع این مشکل آشنا خواهید شد. همراه ما باشید.
دلیل قطع و وصل شدن مودم
بطور کلی دلایلی متفاوتی بنابر شرایط مختلف در قطع و وصل شدن مودم وجود دارند که شاید شما بر اساس اتفاقاتی که رخ داده است، بهتر این مشکل را درک کرده ابشید. اما اگر مودم شما بصورت ناگهانی و اتفاقی دچار قطع و وصلی شده است، می توان دلیل آنرا به موارد ذیل مرتبط دانست؛
  1. عدم استفاده از splitter
  2. قطعی کلی از شرکت ارائه دهنده اینترنت
  3. قطع و وصل شدن سیم های متصل به مودم
  4. شل شدن سیم های متصل به مودم
  5. قرار دادن مودم در محیطی گرم و خفه
  6. سیم کشی نامناسب خانه و…
۱- با ISP تماس بگیرید
قطع و وصل شدن مودم
همیشه بخاطر داشته باشید زمانیکه به مشکل قطع و وصلی یا قطعی بازه ای اینترنت برخوردید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به اپراتور شرکت ارائه دهنده اینترنت خود تماس بگیرید و مشکل را از طریق اپراتور پیگیری کنید که آیا مشکل از شرکت ارائه دهنده اینترنت (ISP) است یا از طرف شما؟ که اگر مشکل از طرف شرکت بود، باید صبر کنید تا مشکل برطرف شود و اما اگر اپراتور اعلام کرد که مشکل از سمت شما می باشد، باید موارد ذیل را مطالعه کنید و بسته به شرایط یک یا چند مورد را انجام دهید.
۲- سیم های مودم را چک کنید
همان گونه که میدانید برای اتصال مودم در هر محلی به ۴ سیم نیاز داریم. اولین سیم همان آداپتور مودم می باشد که باید به مودم متصل شود. اما ۳ سیم بعدی، متعلق به سیم های تلفن هستند که هر ۳ آنها باید به اسپلیتر مودم که از خش خش مودم در حین تماس تلفن جلوگیری می کنند. با این حال یکی از آنها بصورت مستقیم به پریز تلفن خانه یا محل کار متصل خواهد شد و از دو سیم دیگر، یکی از آنها به پشت مودم و دیگری به پشت تلفن خانه متصل خواهد شد که بطور کلی باید مطابق تصویر ذیل باشد.
رفع قطع و وصل شدن مودم
اما بعد از سیم چهارم، بسته به مودمی که دارید، می توانید کابل های Lan را به دستگاه های دیگر متصل کنید که هیچ الزامی وجود ندارد چرا که در صورت مجهز بودن کامپیوتر یا دستگاه های دیگر مانند تلویزیون هوشمند به وای فای و شبکه بی سیم، نیازی به ارتباط با کابل Lan وجود ندارد و تنها از طریق وای فای می توانید ارتباط را برقرار کنید.
۳- مودم را در فضای نسبتا خنک قرار دهید
قطع و وصل شدن مودم
مودم یک دستگاه برقی محسوب می شود و از آنجاییکه دستگاه های برقی می توانند در محیط های بسته و نبستا گرم آسیب ببیند، پس آسیب دیدن مودم ها نیز در محیط های بسته و گرم به دور از انتظار نیست. پس از مودم را در زیر میز یا پشت میز و یا سایر فضاهای بسته قرار داده اید، بیرون بیاورید و بر روی میز قرار دهید که هم آنتن دهی بیشتر خواهد شد و هم از محیط بسته خارج خواهد شد و از طرفی باعث افزایش عمر مودم خواهید شد و دیگر بعد از مدت زمان کوتاهی نیاز به تعویض مودم نخواهید داشت.
۴- مودم را جابجا کنید
رفع مشکل قطع و وصل شدن مودم
گاها ممکن است که در سیم کشی داخلی خانه کاستی صورت گیرد و به شیوه ای که سیم ها باید به درستی به هم متصل شوند، متصل نشوند و کمی مشکل داشته باشند. به همین دلیل توصیه می شود مودم را در پریزهای مختلف تلفن نیز امتحان کنید تا مشکل را بهتر درک کنید. اگر مشکل در تمام خانه شما رخ داده بود و بدون روشن کردن مودم، صدای خش خش در تلفن وجود داشت، به احتمال زیاد مشکل از طرف شما و سیم کشی خانه می باشد که می توانید گزارش خرابی تلفن کنید که در مورد هفتم توضیح داده شده است.
۵- قطع شدن مودم هنگام زنگ خوردن تلفن
برای روشن کردن مودم ها و استفاده از آنها شما نیاز مبرم به ابزار کوچکی به نام Splitter دارید که دارای نقش نویز گیر می باشد که در غیر اینصورت اگه کسی به تلفن خانه یا محل کار شما زنگ بزند، با نویز زیادی روبرو خواهید شد که گاها می تواند احساس ناخوشایندی را به ما منتقل سازد. بطور کلی دلیل قطع شدن مودم هنگام زنگ خوردن تلفن عدم استفاده از اسپلیتر، استفاده از تلفن های بی سیم، سیم کشی اشتباه تلفن خانه، داشتن بیش از یک تلفن (هر تلفن باید اسپلیرت مخصوص به خود را داشته باشد) می باشند.
قطع و وصل شدن مودم
از این رو شما باید برای مودم حتما اسپلیتر تهیه کنیدتا از خش خش مودم جلوگیری نمائید و در حین تماس تلفنی، مودم شما قطع نشود.
۶- در صورت لزوم مودم را ریست کنید
اما اگر مشکل قطع و وصل شدن مودم شما با استفاده از ۵ روش بالا برطرف نشد، توصیه می شود که مودم را ریست کنید چرا که شاید مشکلی در مودم رخ داده باشد و شما با استفاده از ریست می توانید مودم را به حالت کارخانه باز گردانید. توجه داشته باشید که برای بعد از ریست شما نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمزی که از ISP گرفته بودید، دارید. از این رو برای آموزش نحوه ریست کردن مودم بر روی این لینک و برای آموزش نصب مودم بر روی این لینک از پروژه یک کلیک کنید.
۷- گزارش خرابی تلفن
اما اگر در طی تماس با اپراتور شرکت ارائه دهنده اینترنتی که در حال استفاده از آن هستید، به شما گفته شد که شما هیچ مشکلی از جانب شرکت ندارید و هر مشکلی که وجود دارد، از طرف شما می باشد، باید موارد بالا را مطالعه کنید و شروع به رفع مشکل مودم کنید. اما با وجود انجام راه های بالا، باز هم مودم شما دچار مشکل است، توصیه می شود به سامانه ۲۰۱۱۷ که سامانه خرابی تلفن ثابت کشوری است، تماس حاصل نمایید تا با ارسال مامورین خود، اقدام به بررسی سیم های تلفن خانه شما نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سیزده + 15 =

keyboard_arrow_up