ترفند بالا بردن امنیت فایرفاکس برای انجام تراکنش های آنلاین

روش افزایش امنیت فایرفاکس بدون افزودن افزونه
امنیت و حریم شخصی دو مقوله ها و شاخص مهم در انتخاب یک مرورگر به حساب می آیند. اهمیت این شاخص ها به حدی است که حتی بیش از سرعت، بر مشخص شدن پیروز جنگ مرورگرها، تاثیر پذیر خواهد بود.در این میان مرورگر فایرفاکس از جمله مرورگرهایی است که به دلیل سرعت بسیار زیاد بارگذاری صفحات وب و پشتیبانی از افزونه های متعدد، یکی از گزینه های محبوب در میان کاربران به شمار می رود.

همان طور که می دانید افزونه های مرورگر امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار می دهد که نیاز آنها به نرم افزارهای جانبی را برطرف می کند، اما گاهی نیز همین افزونه ها موجب ایجاد حفره های امنیتی شده و وبگردی را با خطراتی همراه می کند.
این خطرات امنیتی نیز هنگامی که از سرویس هایی همچون بانکداری اینترنتی استفاده می کنید یا تراکنش های آنلاین انجام می دهید بیشتر شده و اطلاعات شخصی و حساب های بانکی شما را تهدید می کند.
برای پیشگیری از این خطرات امنیتی توصیه می شود افزونه ها را از روی مرورگر حذف کنید، اما این توصیه همیشه مناسب نیست، زیرا نمی توان کاربران را از امکانات زیادی که افزونه ها در اختیارشان قرار می دهند منع کرد.
در ترفند زیر روشی را به شما پیشنهاد می کنیم که نه تنها نیازمند حذف افزونه ها نیستید، بلکه می توانید با خیال راحت هنگام استفاده از سرویس های نیازمند امنیت بیشتر از مرورگر بدون افزونه های نصب شده روی آن استفاده کنید.
۱- مرورگر فایرفاکس را اجرا کنید.
۲- کلید Alt را از روی صفحه کلید فشار دهید تا منوی کلاسیک نرم افزار نمایش داده شود سپس به منوی Help مراجعه کرده و روی Restart with Add-onsDisableکلیک کنید.
۳- با کلیک روی گزینه Restart هشدار به نمایش درآمده را تایید کرده و منتظر بمانید تا مرورگر بدون افزونه های نصب شده روی آن اجرا شود.
۴- اکنون می توانید با خیال راحت و بدون نگرانی از اجرای افزونه ها و حفره های امنیتی موجود در آنها از سرویس هایی همچون بانکداری اینترنتی استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

16 − دو =

keyboard_arrow_up