آموزش ریست کردن مودم

آموزش ریست کردن مودم
کاربرد مودم ها در دنیای امروزه بی شک چیزی غیرقابل انکار می باشد که اکثرا در خانه هایمان از مودم ها برای اتصال به اینترنت استفاده می کنیم. اما مودم ها بنابر قابلیت هایی که بر روی آنها نصب شده اند، می توانند با قیمت نسبتا زیادی عرضه شوند و این در حالی است که چنین مودم های گران قیمتی، برای کارهای حرفه ای تر و همچنین تعداد کاربران بیشتر طراحی و ساخته شده اند و به همین دلیل یک مودم ساده هم برای یک خانواده ۴ و یا ۵ نفره نیز کافی است و می تواند نیازها را برطرف کند.
مودم ها همانند سایر وسایل و ابزارهای الکتریکی می تواند دچار برخی مسائل و مشکلات شود و اگر اتفاقی افتاد نگرانی در این بابت وجود ندارد چرا که قابل تعمیر می باشد. از مهم ترین معضلاتی که ممکن است برای ما در حین استفاده از مودم رخ دهد، قطع و وصلی مودم، فراموش کردن رمز مودم، روشن نشدن چراغ اینترنت مودم، مشکلاتی در سیم های پشتی مودم و امثالهم است که طبیعتا آزار دهنده خواهند بود!
با این وجود وقتی با چنین مشکلاتی روبرو شویم، قطعا راه حل مناسبی پیدا نخواهیم کرد و از سر ناچاری با هزینه نسبتا زیادی با تکنسین این زمینه هماهنگی های لازم را برای حضور در محل مودم را انجام می دهیم و این در صورتی است که خودمان نیز خیلی ساده و آسان و بدون هیچ تجربه قبلی اقدام به نصب مودم کنیم. از این رو اگر یک جمع بندی داشته باشیم، علت ریست دلایل ریست کردن مودم به عبارت زیر خواهند بود؛
  • قطع و وصلی مودم
  • فراموش کردن رمز مودم
  • روشن نشدن چراغ های مودم
مراحل ریست کردن مودم
همان گونه که در بخش بالا گفته شد، یک سری از عوامل باعث این می شوند که ما مودم را ریست کنیم و وقتی هم که ریست می کنیم، به حالت کارخانه باز می گردد که باید از اول اقدام به نصب آن کنیم که نصب آن هم کار ساده و آسانی که به آن هم خواهیم رسید. اما اول از همه برای ریست کردن مودم باید زمانیکه مودم به برق وصل است، در دستان خود نگه دارید و نگاهی به پشت آن بیندازید.
 ریست کردن مودم
طبق تصویر بالا دکمه ای را با عنوان “Reset” مشاهده خواهید کرد که دسترسی به آن سخت است چرا که دقیقا در داخل قابل پشتی قرار گرفته است و دلیل اصلی هم می توان به عدم در دسترس بودن این دکمه بود چرا که ممکن است در شرایط مختلف هر چند روز ما را مجبور به کانفیگ مجدد مودم کند. از این رو شما به یک سوزن نیاز دارید تا با استفاده از سوزن به آن دسترسی پیدا کنید. سوزن را وارد بخش این مودم کنید و سپس ۳ ثانیه نگه دارید تا چراغ های مودم بصورت کلی خاموش شوند که این نشان دهنده ریست شدن مودم است.
 توجه : این روش برای ریست کردن مودم تی پی لینک و دی لینک و هر مودم دیگری که پشت آن این دکمه درج شده است، کاربرد دارد.
در نهایت تنها یک فرایند ساده برای شما مانده است و آن هم کانفیگ کردن مودم می باشد که در لینک زیر بصورت قدم به قدم درج شده است و می توانید خودتان بدون هر گونه تجربه قبلی اقدام به نصب مودم کنید؛

کانفیک مودم TP-LINK

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

بیست − 3 =

keyboard_arrow_up