چند ترفند برای افزایش سرعت فایرفاکس

افزایش سرعت فایرفاکس
برخی از کاربران ممکن است به خاطر نصب افزونه های زیاد، فایرفاکس خود را کند ببینند، اما خیال تان راحت که با وجود این افزونه ها هم می توانید با تنظیمات صحیح، سرعت فایرفاکس خود را بیشتر و بیشتر کنید. حتی در برخی موارد بیشتر از سرعت دابل کلیکتان! همه این کارها در کمتر از ۵دقیقه قابل انجام هستند و هیچ هزینه ای برای شما نخواهند داشت.
اگر شما اغلب از چند زبانه استفاده می کنید و در بیشتر مواقع بین آن ها جابه جا می شوید، احتمالا اگر به جای ردیف کردن، آن ها را کاشی چینی کنید بهره وری بهتری خواهید داشت. افزونه Tile Tabs این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا زبانه ها را در یک صفحه منفرد از طریق تقسیم صفحه نمایش مشاهده کنید. این ابزار به خصوص جهت مقایسه محتویات دو سایت یا کپی کردن اطلاعات از یک سایت به دیگری بسیار به کار می آید. شما می توانید انتخاب کنید که دو، سه، چهار یا همه زبانه ها را در ترتیب متنوعی از چینش، هرکدام به همراه نوار هدایت خود، داشته باشید.
از ویژگی های برجسته چینش کاشی مانند زبانه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
همسان سازی هدایت به شما این اجازه را می دهد که همه کاشی ها و زبانه ها را به صورت هم زمان جابه جا کنید.
نحوه چینش می تواند به ترتیب متفاوت افقی، عمودی و شبکه ای باشد و در نتیجه می تواند به شما انعطاف بالایی در مشاهده محتویات دهد.
منوهای شخصی سازی شده شما را قادر می سازند تنها طرح ها و الگوهایی را ببینید که بیشتر از آن ها استفاده می کنید.
میان برهای صفحه کلید برای نحوه چینش، جابه جایی زبانه ها و ایجاد زبانه های جدید به شما امکان می دهند چینش کاشی مانند زبانه هایتان را به سرعت انجام دهید.
نحوه جداسازی زبانه ها ، پوسته ها، مرزهای کاشی ها همگی قابل تنظیم هستند و باعث می شوند شما آن طور که می خواهید کاشی ها را ببینید.
Tile Tabs افزونه ای عالی برای کسانی است که بیشتر از یک زبانه را مورد استفاده قرار می دهند

میان برهای تقویت شده را به جستجوها اضافه کنید
نظرتان در مورد ساده تر کردن جستجو چیست؟
SME – Search Made Easy به شما اجازه می دهد بر روی هر لغتی در یک صفحه وب کلیک کنید و از منو زمینه، گزینه جستجو را انتخاب نمایید. این قابلیت اگر که شما می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد لغتی خاص بیابید یا فیلمی مرتبط با آن لغت را از YouTube ببینید، می تواند به دردبه خور باشد. با این افزونه، به جای باز کردن زبانه ای جدید و جستجو، تنها نیاز است دوبار کلیک کنید.
تنظیمات افزونه به شما اجازه می دهد تا موتور جستجوی پیش فرضتان و سایت هایی را که دوست دارید در منوی زمینه ظاهر شوند، را انتخاب کنید. شما همچنین می توانید برای هر عملکرد یک میان بر ویژه تعریف کنید یا سایت های مورد علاقه خودتان را به لیست اضافه کنید. نتایج جستجو برای راحتی شما می توانند در زبانه ای جدید یا صفحه ای جدید باز شوند.
SME – Search Made Easy جستجو را برای شما ساده تر می کند

زبانه ای جدید پر از بوکمارک داشته باشید
اگر می خواهید باز کردن بوکمارک ها برایتان خیلی ساده ای باشد، می توانید از افزونه Bookmark Tab استفاده کنید تا هر وقت زبانه ای جدید باز می کنید، بوکمارک های شما را باز کند. این افزونه به شما امکان می دهد به سادگی و سرعت به هر جایی که می خواهید از طریق بوکمارک هایتان در نوار ابزار، منو و… بروید. همچنین می توانید جعبه جستجویی در بالای لیست بوکمارهایتان داشته باشید، پوشه های بازشده را نشان دار ببینید، همه بوکمارک ها را درون پوشه هایشان داشته باشید یا قابلیت دید کلی را خاموش کنید. همچنین در صورتی که تمایل دارید نمایشی شخصی سازی شده از بوکمارک ها داشته باشید می توانید شیوه نمایش را نیز تغییر دهید.
افزونه Bookmark Tab مانند میان بر زیبایی است که می توانید با استفاده از آن به نحوی کارا بوکمارک‎ ها را در یک زبانه جدید باز کنید

کارآیی بیشتری را برای دکمه خانه فایرفاکس تعریف نمایید
فایرفاکس افزونه به درد بخوری به نام UsableHomeButton دارد که هدف ساده ای را دنبال می کند. این افزونه دکمه خانه فایرفاکس را به هر وب سایتی که شما اکنون مشاهده می کنید لینک می کند. در نتیجه، با کلیک بر روی دکمه خانه فایرفاکس شما به صفحه اصلی سایتی که در حال مشاهده آن هستید، هدایت می شوید. چرا؟ سایت های بسیاری هستند که امکان بازگشت به صفحه اصلی آن ها چندان راحت نیست. سایت هایی که انتقال ساده را برای کاربر تسهیل می کنند که مشکلی ندارند؛ اما گاهی اوقات برای شما مقدور نیست که به مسیر اولیه تان در صفحه اصلی سایت بازگردید. در چنین اوقاتی این افزونه ساده می تواند بسیار مفید واقع شود.
همچنین توسط این افزونه یک منوی زمینه به دکمه خانه در فایرفاکس شما افزوده می شود. یک ویژگی خوب منو زمینه امکان «فراموشی» صفحه یا سایت جاری است که با استفاده از آن سایت یا صفحه موردنظر از تاریخچه مرورگر شما پاک می شود. اگر شما بر روی forget about the site کلیک نمایید هر کوکی مربوط به آن نیز پاک خواهد شد. همچنین می توانید زبانه جاری را خالی سازید یا مستقیما به صفحه آغاز که در تنظیمات فایرفاکس تعریف کرده اید، بروید.
به وسیله UsableHomeButton شما دیگر هیچ گاه راه بازگشت خود به صفحه اصلی یک سایت را گم نمی کنید

کدام یک از این افزونه ها بیشتر سبب بهره وری و کارآیی شما می شوند؟
چه شما بخواهید وبسایت ها را مقایسه کنید، چه به دنبال میان برها باشید؛ این عناوین مطمئنا می توانند برای شما مفید واقع شوند. اما، افزونه های بسیار دیگری نیز وجود دارند که می توانند در مسیرهای متفاوتی برای ما مفید باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هجده − شانزده =

keyboard_arrow_up