ترفندهای امنیتی گوگل کروم

امنیت اطلاعات برای کاربران کامپیوتر جز دغدغه های همیشگی است .در گوگل کروم ترفندهایی وجود دارد که می توان از اطلاعات خود محافظت کرد.برای اطلاعات بیشتر مطالب زیر از سایت پروژه یک را مطالعه کنید.
نکاتی در مورد امنیت اطلاعات گوگل کروم
 مرورگر کروم در مدت کوتاهی به یکی از مرورگرهای پرطرفدار تبدیل شد . یکی از دلایل محبوبیت  کروم در بین کاربران ترکیب مرورگر با سرویس های ارائه شده گوگل است.
بیشتر کاربران این مرورگر با ثبت اطلاعات کاربری گوگل خود بسیاری از امکانات سایت گوگل را بدون نیاز به ورود مجدد اطلاعات کاربری به کار می گیرند .این امگان  برای کسانی که مدام وبگردی می کنند و بیش از دیگران با اینترنت و سرویس های مختلف گوگل سر و کار دارند، بسیار مفید است.
یکی از امکانات کروم حفظ حریم شخصی و امنیت اطلاعات کاربران است. در این شرایط هنگامی که کاربر استراحت می کند و رایانه او در دسترس دیگر کاربران قرار دارد، ممکن است به ایمیل ها یا دیگر محتوای خصوصی او نیز سرکشی شود؛ که با فعال سازی امکان مدیریتی مخفی در مرورگر کروم این مشکل براحتی قابل رفع است.
 برای مدیریت پروفایل ها در کروم و رمزگذاری آن به روش زیر عمل کنید:
۱- مرورگر را اجرا کرده و در نوار آدرس عبارت  chrome://flags را وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید.
 ۲- کلیدهای CTRl+F را فشار دهید تا کادر جستجو به نمایش درآید سپس عبارت Enable new profile management system را در آن وارد کنید.
۳ـ پس از نمایش گزینه فوق، با کلیک روی لینک Enable آن را فعال کنید.
۴ ـ از پایین ـ سمت چپ مرورگر روی گزینه Relaunch Now کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شده و مرورگر دوباره اجرا شود

۵ ـ اکنون در کنار گزینه کمینه در بالا ـ سمت راست مرورگر، یک گزینه دیگر اضافه شده است که با کلیک روی آن اطلاعات کاربری شما به نمایش درمی آید. هرگاه بخواهید از رایانه خود دور شوید می توانید برای حفظ امنیت کاربری خود روی آیکون قفل در این منو کلیک کنید.
با انجام این کار محیط کاربری شما در کروم قفل شده و فقط زمانی کاربران دیگر می توانند به اطلاعات شما دسترسی یابند که رمز کاربری گوگل شما را وارد کنند. با استفاده از این قابلیت در صورتی که یک رایانه توسط چند کاربر به طور اشتراکی مورد استفاده قرار بگیرد نیز هر کاربر قادر است اطلاعات کاربری خود را در مرورگر وارد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × 5 =

keyboard_arrow_up